SmartSwitch
Železniční zabezpečovací systémy
SmartSwitch představuje chytré řešení pro aplikace, kde je třeba individuálně přestavovat malý počet výhybek (max 15). Typicky se jedná o nezabezpečené obvody železničních stanic, kde se pohybuje pouze omezené množství hnacích vozidel (jedno, maximálně dvě). Provoz není řízen návěstidly, ale podle pokynů obsluhujících pracovníků.
Ovládání
Povely pro přestavení lze vydávat několika způsoby: pomocí místního tlačítka, centrálního ovládacího pultu, DTMF vysílačky, mobilního terminálu (handheldu) posunovače, palubního počítače hnacího vozidla. Výhybky lze stavět jak individuálně, tak i cestově.
Poloha přestavené výměny je indikována pomocí všesměrového signalizačního návěstidla. Dále lze polohu indikovat na tlačítkovém pultu, mobilním terminálu i palubním počítači.
SmartSwitch je vybaven kontrolou volnosti výměny. Pokud je vybaven integrovaným počítačem náprav, lze aktivovat i funkci přestavení pomocí informace o směru jízdy při jízdě po hrotu.
Bezpečnost
SmartSwitch umožňuje zvýšit bezpečnost a ochránit zdraví pracovníků v kolejišti. Výhybky lze přestavovat bez nutnosti rizikového pohybu v kolejišti a bez fyzické námahy.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory z prostředků státního rozpočtu prostřednictvím Ministerstva průmyslu a obchodu.
Základní technické parametry | |
---|---|
Max. počet ovládaných výhybek | cca 15 |
Max. vzdálenost řízeného přestavníku | cca 200 m |
Max. vzdálenost dálkového ovladače | neomezeno |
Detekce volnosti | počítač náprav, kolejový obvod |
Dálkové ovládání | DTMF vysílačka, handheld / Smartphone, vozidlový terminál |
Dálková diagnostika | ano (SMS) |
- Ekonomické řešení bezpečného přestavování malého poč tu výhybek (typicky 1-15)
- Dálkové ovládání výhybek pomocí bezdrátové komunikace
- Možnost přestavení na základě automatického určení směru jízdy
- Snížení fyzické námahy a zvýšení bezpečnosti pracovníků v kolejišti
- Vynikající spolehlivost
- Špičková diagnostika
- Nejvyšší úroveň bezpečnosti SIL4 dle evropských norem CENELEC
- Možnost postupné výstavby s rozložením nákladů v čase