Železniční zabezpečovací zařízení
MODEST TAU je staniční zabezpečovací zařízení určené pro řízení stanic menšího rozsahu. Architektura umožňuje zabezpečit jak samostatnou stanici, tak i všechny stanice na trati a to včetně mezistaničních úseků. Umožňuje spolupráci s traťovými i přejezdovými zabezpečovacími zařízeními. MODEST TAU je nezávislé na typu použitých venkovních prvků.
Architektura MODEST TAU umožňuje vytvořit cenově optimální řešení každého zákazníka a přitom garantuje mimořádně jednoduché provedení pozdějších modifikací.
Systém nabízí snadné propojení s existující infrastrukturou a možnost informační nadstavby.
MODEST TAU splňuje Evropské normy CENELEC pro bezpečnost řídících systémů na nejvyšší úrovni SIL4. Vysokých parametrů pohotovosti je dosaženo špičkovou spolehlivostí použitého HW a použitou architekturou. Všechny datové komunikace jsou redundantní (s horkou zálohou).
Systém je založen na jednotné HW a SW platformě bezpečného PLC NEXUS. Interface k venkovním řízeným prvkům tvoří plně elektronické převodníky.
Flexibilní architektura a modulární výstavba umožňuje propojit jednotlivé řídící systémy MODEST TAU a pokrýt z jednoho řídícího centra rozsáhlé tratě nebo řídit jedinou stanici.
Veškerý provoz a diagnostická data jsou zaznamenávány a archivovány. Následně slouží při objasňování nehod nebo pro statistické vyhodnocování provozu pro optimalizaci dopravy.
Systém disponuje špičkovou diagnostikou pro snadnou detekci a lokalizaci případných poruch. Maximální důraz je kladen na předcházení poruchám včasnou detekcí odchylek a upozorňováním pracovníků údržby.
Pomocí MODEST TAU lze zabezpečit řízený uzel a ovládat jej i z mobilního zařízení (palubní počítač na lokomotivě, vysílačka DTMF nebo handheld s grafickou obrazovkou).
O vzniku případných poruchových nebo varovných stavů zařízení lze informovat pomocí SMS.
Základní technické parametry | |
---|---|
Počet ovládaných výhybek | do 20 |
Víceoperátorské stanoviště | umožněno |
Dálková/centralizovaná údržba | umožněna |
Lokální diagnostika | umožněna |
Napojení na IS (intranet) | umožněno |
Plně elektronické řešení | ano |
Možnost radiového ovládání | ano |
Nejvzdálenější řízený bod | cca 80 km |